3
Березень 2019року
слово редактора

Про що говорити з батьками

                                                                                                                        ...Ти почуєш мій голос,
                                                                                                                       Коли я голосно прокричу:
                                                                                                                       Це моє життя!
                                                                                                                       Bon Jovi, «It’s my life»
Проблема батьків і дітей була актуальна в усі часи. Сократ писав про «погано вихованих сучасних дітей, що не шанують старших». Схожі за настроями писемні свідчення знаходять у єгипетських пірамідах та руїнах Вавилона. Адже назрівання дитячого бунту — це те, що час від часу супроводжує будь-яку сім’ю. Та що саме спричиняє повстання проти сімейного ладу і як з милих зайчиків та принцес виростають бунтарі?
Великий тематичний блок журналу, який ви тримаєте в руках, присвячений роботі з батьками. Адже незабаром у школі розпочнеться «вступна кампанія». Перш ніж привести до школи своїх дітей, познайомитися прийдуть батьки. Як зробити цю зустріч продуктивною? Як надихнути, а не налякати? Про що говорити?
Пропонуємо кілька тем. Одна з найактуальніших — ранній розвиток. Невинна на перший погляд теорія вилилася в подекуди страшне і сумне: вже з десяток років у перший клас приходять навчатися 6-річні академіки, гімназисти, бізнесмени — випускники відповідно дошкільних академій раннього розвитку, гімназій, шкіл бізнесу та інших організацій, що качають з батьків гроші та потурають їхнім амбіціям. «А моя ще ходить на гімнастику, танці, робототехніку й англійську. Думаємо ще про німецьку, бо в середу ввечері є вільні дві години». Думка, що такий ранній розвиток зазвичай лише перешкоджає емоційному розвитку (а саме його потребує дитина), нині літає в повітрі. Нещодавно відома блогерка писала про батьків, які реалізують дитину як проект. Дуже точне, як на мене, формулювання.
Мама соромиться танцювати і все життя комплексує через це — її дочка з трьох років ходить на танці. Із семи вона таємно мріятиме про гурток м’якої іграшки, але... танцюватиме, щоб не засмутити маму. А в 13 буде бунт. Тата ображали у школі — його син змушений буде ходити на ненависний бокс. А в 15 вибухне протестним «It’s my life».
Звісно, це досить грубо промальовані сценарії. Та суть вловима. Батьки і значимі дорослі мають допомогти дітям знайти свій шлях і стати собою. Скеровувати і підтримувати їх, а коли треба — бути суворими і непохитними. Але в жодному разі не намагатися жити своє друге супержиття в дитячому.
Чим не тема для розмови з батьками ваших майбутніх першокласників?
До зустрічі в електронному та друкованому журналах!
Нехай щастить!
З повагою
головний редактор Ірина Лахнеко
РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
БЕХ І. Д. — директор Інституту проблем виховання НАПН України, д‑р психол. наукЄРЕСЬКО О. В. — експерт з питань освіти
РЕПЧАНСЬКА Т. А. — науковий співробітник сектору організації заходів відділу організації конкурсів та подій Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки УкраїниСАВІНОВА Н. В. —шеф-редактор методичних видань напряму «Експертус Освіта»
ГОРПЕНКО Л. М. — методист районного науково-методичного центру управління освіти Голосіївської районної в м. Києві державної адміністрації, канд. пед. наукСВЯТЕНКО О. В. — головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти та інклюзивного навчання Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
ДВОРЕЦЬКА Т. М. — начальник Яготинського районного відділу освіти, Київська обл.ЧЕЛОМБІТЬКО В. Ю. — перший заступник начальника Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
  
ЕКСПЕРТНА РАДА
ВАСИЛЬЄВА О. В. — заступник директора з виховної роботи спеціалізованої загальноосвітньої школи № 291, КиївМАЗАЄВА Л. А. — директор спеціалізованої школи № 173 з поглибленим вивченням іноземної мови, Київ

Київ
2019

№ 3, 2019
Перегляньте вебінар «Вчимося навчати на засадах компетентнісного підходу»